Zarządzanie usługami

Zarządzanie usługami

Słowo wstępu

Jak powrzechnie wiadomo branża IT w Polsce przeżywa swój rozkwit, jak grzyby po desczu powstają nowe centra biznesowe, firmy z zagranicznym kapitałem, zarówno te duże – znane marki, jaki te mniejsze, przenoszą swoje centra operacyjne do naszego kraju. Dlaczego ? Odpowiedź jest oczywista. Nasi krajowi specjaliści zapewniają dobrą jakość za względnie niską cenę. Według kilku wiarygodnych źródeł, polscy programiści zajmują 3 miejsce na świecie zaraz za Chinami i Rosją. A jak wynika z danych Komisji Europejskiej do 2020 roku w Europie może brakować nawet 800 tys. specjalistów IT. Gdzie ich więc szukać ? W Polsce

Również (względnie) stabilna sytuacja geopolityczna stwarza dobre warunki dla inwestorów, którzy chcą robić biznes wlaśnie u nas.
Na chwilę obecną szacuje się, również w naszym kraju brakuje 50 tys. Specjalistów IT.

Aby centra usługowe IT w Polsce odniosły sukces i miały rację bytu, oprócz dobrych specjalistów IT, programistów i administratorów muszą być dobrze zarządzane. Potrzeba więc dobrych kierowników, liderów, koordynatorów i dyrektorów. Co to znaczy dobrych ? Na pewno wykwalifikowanych i doświadczonych. Jak takim zostać ?


Artykuły w tej sekcji

Narzędzia BI w służbie Asset Management

Zasoby. Zasoby IT. Elementy CI. Baza CMDB. Na rynku jest masa dobrych i tych gorszych systemów...

Więcej: Narzędzia BI w służbie Asset Management

Podejścia do zarządzania usługami: ISO vs ITIL

Istnieją na rynku przedsiębiorstwa, które mogą się pochwalić spełnionymi normami i certyfikatami...

Więcej: Podejścia do zarządzania usługami: ISO...

Enterprise Service Management

Od dawna nie jest tajemnicą, że sporo praktyk, zachowań czy trendów wychodzi poza IT i przenosi...

Więcej: Enterprise Service Management

Self Service - „zerowa” linia wsparcia

W ostatnich latach wiele działów IT wysunęło się na czoło swoich firm z różnych sektorów...

Więcej: Self Service - „zerowa” linia wsparcia

Problemy z długiem technologicznym

Dzisiaj chciałbym napisać o problemie tzw. „długu technologicznego”.  Temat dość słabo poruszany, a...

Więcej: Problemy z długiem technologicznym

Wsparcie IT a wielkość firmy cz.1

Nie ma obecnie na świecie firmy, która choć w małym stopniu nie opierała się bądź nie potrzebowała rozwiązań...

Więcej: Wsparcie IT a wielkość firmy cz.1

IT Service Management - wprowadzenie do wybranych procesów

Organizacja która zdecyduje się na wprowadzenie profesjonalnych standardów zarządzania usługami IT...

Więcej: IT Service Management - wprowadzenie...

Procesy ITIL – ważne i ważniejsze? Część 1

Jeśli chodzi o temat zarządzania usługami to o ITILu słyszeli chyba wszyscy.  Wydaje się jednak że...

Więcej: Procesy ITIL – ważne i ważniejsze?...

Idea portalu

Ideę powstania tej strony można bardzo trafnie podsumować słynnym Sokratesowym  „Scio me nihil scire „ - „wiem, że nic nie wiem”.  Celem i pomysłem stworzenia Naszego portalu jest korzystanie z doświadczenia i wiedzy, jak i dzielenie się swoimi pomysłami, lekcjami, autopsjami. Nie chcielibyśmy jednak aby powstała branżowa WIKIPEDIA, a zamiast suchej wiedzy były doświadczenia, studia przypadku, konkretne sytuacje prosto z biznesu. A więc praktyka ponad teorią.

Liczymy więc na Was społeczność ludzi związaną z zarządzaniem IT i odwiedzających tę stronę na dzielenie się pomysłami i doświadczeniami. Uczmy się wszyscy !!