Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce
Tytuł: | Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce |
Kategoria: | Analiza |
BookID: | 11 |
Autor(Autorzy): | Michał Bartyzel |
Numer ISBN: | 978-83-246-9826-4 |
Number of pages: | 280 |
Język: | Polski |
Cena: | 0.00 |
Nasza ocena: | |
Okładka: | |
Description: |
Opis: "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" to książka w dużej mierze o komunikacji, tej czasem trudnej czyli pomiędzy IT a biznesem. Jest dedykowana osobom zbierającym wymagania, może być traktowana jako wstęp dla młodych analityków biznesowych, chociaż osoby z większym doświadczeniem też znajdą w niej wiele wskazówek. Michał jest zwolennikiem procesów zwinnych, to daje się odczuć czytając tą pozycję, aczkolwiek wiele poruszanych aspektów jest naprawdę uniwersalnych. Dlaczego ją polecamy: Polecamy, ponieważ jest napisana fajnym, przystępnym językiem. Nawet ktoś bez doświadczenia swobodnie może przebrnąć przez ten materiał wyciągając wiele cennych wniosków. Wskazówki dotyczą sposobu podejścia do klienta, rozmówcy, znalezienia wspólnego języka i wydobycia sedna zagadnienia, czyli konkretnych potrzeb. Michał szczegółowo opisuje jak należy myśleć biznesowo, wypracowywać wspólną wizję, czy umiejętnie zadawać pytania. Czytając książkę możesz sobie wynotować gotowe scenariusze do prowadzenia warsztatów, spotkań, budowania relacji. Jest też dużo przykładów z życia, które pomagają zrozumieć temat. Na końcu mamy wartościowy rozdział o kluczowych technikach zbierania wymagań. Podsumowując - widać tutaj duże doświadczenie autora i nie ma wątpliwości, że wie o czym pisze. Dodatkowo poruszane w książce kwestie są ponadczasowe i za parę lat będą nadal aktualne, bo narzędzia się zmieniają, ale relacje między ludźmi zawsze wymagają odpowiednich umiejętności miękkich :) |