Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Tytuł:      Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka
Kategoria:      Naukowe
BookID:      6
Autor(Autorzy):      Robert Cialdini
Numer ISBN:      9788374899130
Number of pages:      0
Język:      English
Cena:      40.00 zł
Nasza ocena:      4 
Okładka:      cover
Description:     
Ta książka to coś więcej niż poradnik, to zbiór rzetelnie przeprowadzonych badań i doświadczeń, przytoczonych w bardzo przystępny sposób dla przeciętnego czytelnika. Z lektury dowiadujemy się jakie mechanizmy kierują zachowaniem ludzi, co wpływa na relacje z innymi i co możemy zrobić, żeby te relacje poprawić. Szczególnie istotna pozycja dla liderów i kierowników, ale też każdy z nas może za jej pomocą dowiedzieć się jak należy się bronić przed różnego rodzaju manipulacjami np. "naciągaczy".
Dlaczego ją polecamy:
Relacje z innymi to obowiązkowy element pracy lidera, kierownika, ale też każdego członka zespołu. Cialdini w bardzo przystępny sposób przekazuje wiedzę co te relacje kształtuje, jak możemy nad nimi popracować. Tak opisuje to autor: 'Bardzo często w automatyczny sposób decyzjami naszymi kierują czynniki związane z regułami wzajemności, konsekwencji, społecznego dowodu słuszności, lubienia, autorytetu i niedostępności. Każda z nich dostarcza sama w sobie wartościowych wskazówek co do tego, kiedy warto powiedzieć "tak", a kiedy "nie".' Warto poznać te czynniki, na pewno przydadzą się w pracy i codziennym życiu.
Na podsumowanie przytoczę jeszcze jeden rewelacyjny fragment podany na zakończenie książki, z rozmowy Joe Pine, kontrowersyjnego i uszczypliwego dziennikarza (Pine był kaleką po amputacji nogi) z Frankiem Zappa, gwiazdą rocka, który nosił długie włosy, co było w tamtych czasach rzadko spotykane:
"Pine: Powiedziałbym, że te długie włosy czynią z pana dziewczynę.
Zappa: Powiedziałbym, że ta drewniana noga czyni z pana stół."  
Joomla Book Library, by OrdaSoft!

Idea portalu

Ideę powstania tej strony można bardzo trafnie podsumować słynnym Sokratesowym  „Scio me nihil scire „ - „wiem, że nic nie wiem”.  Celem i pomysłem stworzenia Naszego portalu jest korzystanie z doświadczenia i wiedzy, jak i dzielenie się swoimi pomysłami, lekcjami, autopsjami. Nie chcielibyśmy jednak aby powstała branżowa WIKIPEDIA, a zamiast suchej wiedzy były doświadczenia, studia przypadku, konkretne sytuacje prosto z biznesu. A więc praktyka ponad teorią.

Liczymy więc na Was społeczność ludzi związaną z zarządzaniem IT i odwiedzających tę stronę na dzielenie się pomysłami i doświadczeniami. Uczmy się wszyscy !!