Reklama internetowa

Jaką reklamę internetową wybrać?

Reklama w Internecie to szybki, prosty, a w dzisiejszych czasach wręcz obowiązkowy element strategii marketingowej firmy i sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży. Do najpopularniejszych sposobów promocji produktów i usług w sieci należą Google Ads, a także reklama w mediach społecznościowych. Podpowiadamy w kilku słowach, o co w tym wszystkim chodzi.

PPC, CPC i CPM – który model reklamy wybrać?

Wybór modelu reklamy zależy od priorytetów firmy w danym momencie. Może to być budowanie wizerunku marki, zwiększenie ruchu na stronie lub zwiększenie samej sprzedaży danego produktu. Od tego zależy treść reklamy i dobór słów kluczowych (na przykład bardziej ogólne słowa kluczowe zwiększają liczbę wejść na daną witrynę).

Opcja PPC ogranicza możliwości monitorowania wyników kampanii, ale pomaga obniżyć koszty. PPC (Pay Per Click) to rodzaj reklamy, w którym klient płaci za liczbę kliknięć w link przekierowujący do jego strony, a nie za samo wyświetlenie odnośnika. Można też ustawić limit budżetu aby łatwiej monitorować wydatki. Co więcej, można bardziej precyzyjnie dopasować się do konkretnej grupy odbiorców, wybrać szczegółowy obszar reklamy, język, czas i słowa kluczowe.

Inne popularne modele to CPM (Cost Per Mille), czyli opłata za 1000 wyświetleń reklamy oraz CPA (Cost Per Action) – opłata za akcję, którą może być przykładowo pozostawienie danych kontaktowych w formularzu na stronie.

Google Ads – czyli reklama dla każdego

Jeśli chodzi o zasięg oraz dostępność różnych formatów reklamowych i funkcjonalności z pewnością bezkonkurencyjny pozostaje Google Ads. System w ramach programu Google AdSense wyświetla reklamy w wyszukiwarce Google, które są sprzedawane w modelach CPC i CPM. Dzięki temu dana witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania danych słów kluczowych bez względu na organiczną pozycję  w rankingu.

W zależności od zapotrzebowania, Google Ads daje możliwość wyświetlania reklamy potencjalnym klientom w promieniu kilku kilometrów od konkretnej lokalizacji, w danym województwie czy regionie. Ustawienie kierowania na lokalizację w kampanii umożliwi wykorzystanie adresów IP (o adresie IP poczytać można tutaj), aby sprawdzić jaki rodzaj klientów korzysta z Internetu w regionie, na który kierowane są reklamy.

Google Ads jest narzędziem bardzo elastycznym – wybrać można reklamę tekstową (czyli po prostu linki sponsorowane), graficzną w sieci reklamowej Google Display Network (banery Google), w formie wideo za pośrednictwem YouTube albo w poczcie Gmail (GSP, czyli Gmail Sponsored Promotions, wyświetlane w karcie Oferta i Społeczności).

Reklama w mediach społecznościowych

Największą zaletą reklamy w mediach społecznościowych jest oczywiście zasięg i liczba potencjalnych odbiorców. Do najpopularniejszych należy z pewnością Facebook Ads. Do tworzenia kampanii na Facebooku (oraz należących do niego serwisach jak Messenger czy Instagram) służy specjalne narzędzie Manager Reklam.

Proces tworzenia reklam obejmuje wybór celu reklamy lub ogólnego celu kampanii (zwiększenie rozpoznawalności marki, generowanie sprzedaży z katalogu, instalacja aplikacji), określenie docelowej grupy odbiorców, budżetu i harmonogramu oraz projekt samej reklamy – mogą to być obrazy, wideo tekst, linki.

Pozostaje jeszcze wybór umiejscowienia reklamy. Facebook oferuje wyświetlanie reklam w aktualnościach na komputerze i urządzeniach mobilnych, na stronie głównej w Marketplace, pomiędzy filmami organicznymi w Facebook Watch, w prawej kolumnie na Facebooku. Co więcej zasięg rozszerzyć można na Instagram - w aktualnościach na urządzeniach mobilnych oraz wśród treści w sekcji Eksploruj, w karcie sklepu.

Do mierzenia sukcesu danej reklamy stworzone zostało specjalne, darmowe narzędzie Piksel Facebooka, czyli krótki fragment kodu HTML, który pomaga ocenić parametry zachowań klientów jak: wyszukiwanie, dokończenie rejestracji, wyświetlenie zawartości, dodanie do koszyka, przejście do kasy, dokonanie zakupu , pozyskanie kontaktów, dodanie produktu do listy życzeń i sprawdzenie informacji o sposobach płatności.

 

*Autorką tekstu jest Marianna Płatek - Redaktor TechWarn, strony poświęconej cyberbezpieczeństwu i technologii. Uwielbia pisać, kocha swoją niezależność. Copywriterka i tłumaczka. Podróżniczka. Freelancerka, pełna pasji dla tego, co robi.

Related Articles

Wirtualny manager

Cechy lidera

Podejścia w zarządzaniu zespołem

Idea portalu

Ideę powstania tej strony można bardzo trafnie podsumować słynnym Sokratesowym  „Scio me nihil scire „ - „wiem, że nic nie wiem”.  Celem i pomysłem stworzenia Naszego portalu jest korzystanie z doświadczenia i wiedzy, jak i dzielenie się swoimi pomysłami, lekcjami, autopsjami. Nie chcielibyśmy jednak aby powstała branżowa WIKIPEDIA, a zamiast suchej wiedzy były doświadczenia, studia przypadku, konkretne sytuacje prosto z biznesu. A więc praktyka ponad teorią.

Liczymy więc na Was społeczność ludzi związaną z zarządzaniem IT i odwiedzających tę stronę na dzielenie się pomysłami i doświadczeniami. Uczmy się wszyscy !!